اوقات شرعی



جدول لیگ برتر ایران

وضعیت آب و هوا


کاریکاتور


گزارشات

پر بحث ترین ها

وضع عوارض بر سوخت ضروری به نظر می‌رسد/برای نگهداری راه‌ها به اعتبارات پایدار نیاز داریم/آذربایجان‌شرقی هیچ‌گونه آزادراه ساخته شده توسط بخش خصوصی ندارد(18 - تیر - 1396)

به گزارش تبریز جوان به نقل از  خبرگزاری فارس از تبریز، داوود کشاورزیان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگرچه به دلیل پایان دولت یازدهم جابه جایی مرسوم نیست ولی به علت بازنشستگی مدیرکل هرمزگان، مهندس باقر جوان به هرمزگان رفته و در آنجا خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل اداره کل راهداری، نگهداری راه‌های شهری و روستای بر عهده این اداره کل است، گفت: فقط آزادراه‌هایی که توسط بخش خصوصی ساخته شده، توسط این بخش نیز نگهداری می‌شود که استان آذربایجان‌شرقی هیچ‌گونه آزادراه ساخته شده توسط بخش خصوصی ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۱۵ هزار کیلومتر راه در سطح کشور داریم، افزود: در حال حاضر برای نگهداری راه‌های شریانی از بودجه متمرکز دولت استفاده  شده و برای راه‌های غیرشریانی از بودجه عمرانی استان استفاده می‌شود.

وی افزود: ۵۰ درصد اعتبارات ملی و ۵۰ درصد اعتبارات استانی است ولی بعد از افزایش قیمت دلار و قیر متاسفانه تامین اعتبار از منابع استانی ممکن نیست و متاسفانه نتوانستیم ردیف متمرکز ملی را هم جایگزین کنیم.

کشاورزیان با تاکید به اینکه امیدواریم در دولت دوازدهم چاره‌ای اندیشیده شود تا امر نگهداری راه‌ها مستمر صورت گیرد، بیان داشت: برای نگهداری راه‌ها به اعتبارات پایدار نیاز داریم و پیشنهاد زیادی مطرح شده ولی چندان موفق نبوده است.

وی اذعان داشت: باید عوارضی بر سوخت وضع شود تا از طریق این اعتبارات بتوان کمکی برای نگهداری راه‌ها جهت افزایش ایمنی استفاده کرد.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: قطعاً اگر نتوانیم وظایف خود در راهداری و حمل و تقل جاده‌ای به خوبی عملی کنیم، تلفات جاده‌ای افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود تنگناهای مالی، همچنان اولویت را امر ایمنی راه‌ها دانست، تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی راه‌ها باید تجدید خط‌کشی‌ها، اصلاح دوربرگردان، شانه خاکی و پاکسازی حریم راه‌ها را در اولویت قرار دهیم و از این رو استدعا می‌کنم مدیرکل جدید این اقدامات را انجام دهد زیرا کارهای ایمنی از جمله کارهایی است که از نظر کیفری نیز متوجه ما خواهد شد.

وی به پروژه‌های در سطح ملی از جمله نصب دوربین در راه‌های شریانی اشاره کرد و گفت: هر تعداد که استان به دوربین نیاز دارد اعلام کند تا اواخر سال نصب شود.

کشاورزیان بحث نصب دستگاه توزیع در حال حرکت را مطرح کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ دستگاه در سراسر کشور داریم که در روزهای آتی  ۶۵ دستگاه نیز نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین استفاده از سامانه هوشمند برای کنترل تردد وجود دارد که  برای کامیون‌ها و ناوگان‌ها نیز نصب خواهد شد.

کشاورزیان با اشاره به کاهش برخی مشکلات از قبیل صدور بارنامه برای 2 نفر در حالی که فقط یک نفر در داخل کامیون است، گفت: چون این موضوعات باعث تصادفات مرگبار شده، از این رو نصب این سامانه باعث می‌شود تخلفات بسیار کاهش یابد.

وی بیان داشت: ابطال کارت هوشمند راننده و کامیون و شرکتی که بارنامه را صادر کرده از جمله مجازات برای راننده‌های متخلف خواهد بود و در صورت لزوم به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل مسافر، ارتقای کیفیت خدمات را مهمترین هدف عنوان کرد و گفت: طبق آمار میزان استفاده از حمل و نقل جاده‌ای سالیانه کاهش می‌یابد و شاید دلیل آن ثبت پلاک‌های جدید و خرید خودروهای شخصی است.

وی اذعان داشت: سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت حمل و نقل جاده‌ای است تا بتوان با برندسازی کیفیت را بالا برد.

کشاورزیان با تاکید به ظرفیت تبریز در راستای برقراری شعب حمل و نقل در سراسر کشور تصریح کرد: به طور طبیعی شانس بیشتر برای شهر تهران است و بعد از آن،  تبریز مشهد و اصفهان هستند که می‌توانند به عنوان شرکت مادر در کشور باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: اولویت اصلی در رابطه با حمل و نقل عمومی ساماندهی هزار شرکت حمل و نقل در قالب 40 نام با اعتبار  و اهداء ستاره است که در این راستا قراردادهایی در زمینه تولید اتوبوس  داریم تا متقاضیان با اخذ  ۷۰ درصد وام به میزان قیمت اتوبوس وام دریافت کنند.

کشاورزیان گفت: خوشبختانه با وجود ظرفیت‌های زیاد در زمینه نوسازی ناوگان کالا متقاضیان نیز می‌توانند از فرصت‌ها استفاده کنند و کسانی که دارای ناوگان فرسوده بالای ۳۵ سال هستند، می‌توانند با دریافت  وام ۹ درصد استفاده کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان ناوگان فرسوده با سن بیش از ۳۵ سال در حدود  ۵۶ هزار است.
معاون وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت یازدهم تقریبا هر ماه جلسات کمیسیون ایمنی و راه‌ها  با حضور وزیر راه برگزار می‌شود، گفت: این جلسات باید به استان‌ها هم تعمیم داده شود و جزو برنامه‌های اصلی قرار گیرد.

وی با اشاره به افت قابل ملاحظه‌ای در میزان تلفات جاده‌ای در استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: غفلت باعث افزایش تلفات در منطقه  خواهد شد پس ما به حضور پلیس بسیار در راهداری‌ها نیاز داریم زیرا خیلی از نقص‌ها را می‌توان برطرف کرد.

کشاورزیان افزود: به لحاظ حمل و نقل، استان آذربایجان‌شرقی در وضعیت ویژه‌ای قرار دارد که با وجود 2 پایانه مهم در نخجوان و ارمنستان، از اهمیت بین‌المللی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود کشاورزیان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگرچه به دلیل پایان دولت یازدهم جابه جایی مرسوم نیست ولی به علت بازنشستگی مدیرکل هرمزگان، مهندس باقر جوان به هرمزگان رفته و در آنجا خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل اداره کل راهداری، نگهداری راه‌های شهری و روستای بر عهده این اداره کل است، گفت: فقط آزادراه‌هایی که توسط بخش خصوصی ساخته شده، توسط این بخش نیز نگهداری می‌شود که استان آذربایجان‌شرقی هیچ‌گونه آزادراه ساخته شده توسط بخش خصوصی ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۱۵ هزار کیلومتر راه در سطح کشور داریم، افزود: در حال حاضر برای نگهداری راه‌های شریانی از بودجه متمرکز دولت استفاده  شده و برای راه‌های غیرشریانی از بودجه عمرانی استان استفاده می‌شود.

وی افزود: ۵۰ درصد اعتبارات ملی و ۵۰ درصد اعتبارات استانی است ولی بعد از افزایش قیمت دلار و قیر متاسفانه تامین اعتبار از منابع استانی ممکن نیست و متاسفانه نتوانستیم ردیف متمرکز ملی را هم جایگزین کنیم.

کشاورزیان با تاکید به اینکه امیدواریم در دولت دوازدهم چاره‌ای اندیشیده شود تا امر نگهداری راه‌ها مستمر صورت گیرد، بیان داشت: برای نگهداری راه‌ها به اعتبارات پایدار نیاز داریم و پیشنهاد زیادی مطرح شده ولی چندان موفق نبوده است.

وی اذعان داشت: باید عوارضی بر سوخت وضع شود تا از طریق این اعتبارات بتوان کمکی برای نگهداری راه‌ها جهت افزایش ایمنی استفاده کرد.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: قطعاً اگر نتوانیم وظایف خود در راهداری و حمل و تقل جاده‌ای به خوبی عملی کنیم، تلفات جاده‌ای افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود تنگناهای مالی، همچنان اولویت را امر ایمنی راه‌ها دانست، تصریح کرد: برای ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی راه‌ها باید تجدید خط‌کشی‌ها، اصلاح دوربرگردان، شانه خاکی و پاکسازی حریم راه‌ها را در اولویت قرار دهیم و از این رو استدعا می‌کنم مدیرکل جدید این اقدامات را انجام دهد زیرا کارهای ایمنی از جمله کارهایی است که از نظر کیفری نیز متوجه ما خواهد شد.

وی به پروژه‌های در سطح ملی از جمله نصب دوربین در راه‌های شریانی اشاره کرد و گفت: هر تعداد که استان به دوربین نیاز دارد اعلام کند تا اواخر سال نصب شود.

کشاورزیان بحث نصب دستگاه توزیع در حال حرکت را مطرح کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۳۵ دستگاه در سراسر کشور داریم که در روزهای آتی  ۶۵ دستگاه نیز نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین استفاده از سامانه هوشمند برای کنترل تردد وجود دارد که  برای کامیون‌ها و ناوگان‌ها نیز نصب خواهد شد.

کشاورزیان با اشاره به کاهش برخی مشکلات از قبیل صدور بارنامه برای 2 نفر در حالی که فقط یک نفر در داخل کامیون است، گفت: چون این موضوعات باعث تصادفات مرگبار شده، از این رو نصب این سامانه باعث می‌شود تخلفات بسیار کاهش یابد.

وی بیان داشت: ابطال کارت هوشمند راننده و کامیون و شرکتی که بارنامه را صادر کرده از جمله مجازات برای راننده‌های متخلف خواهد بود و در صورت لزوم به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل مسافر، ارتقای کیفیت خدمات را مهمترین هدف عنوان کرد و گفت: طبق آمار میزان استفاده از حمل و نقل جاده‌ای سالیانه کاهش می‌یابد و شاید دلیل آن ثبت پلاک‌های جدید و خرید خودروهای شخصی است.

وی اذعان داشت: سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی ارتقای کیفیت حمل و نقل جاده‌ای است تا بتوان با برندسازی کیفیت را بالا برد.

کشاورزیان با تاکید به ظرفیت تبریز در راستای برقراری شعب حمل و نقل در سراسر کشور تصریح کرد: به طور طبیعی شانس بیشتر برای شهر تهران است و بعد از آن،  تبریز مشهد و اصفهان هستند که می‌توانند به عنوان شرکت مادر در کشور باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: اولویت اصلی در رابطه با حمل و نقل عمومی ساماندهی هزار شرکت حمل و نقل در قالب 40 نام با اعتبار  و اهداء ستاره است که در این راستا قراردادهایی در زمینه تولید اتوبوس  داریم تا متقاضیان با اخذ  ۷۰ درصد وام به میزان قیمت اتوبوس وام دریافت کنند.

کشاورزیان گفت: خوشبختانه با وجود ظرفیت‌های زیاد در زمینه نوسازی ناوگان کالا متقاضیان نیز می‌توانند از فرصت‌ها استفاده کنند و کسانی که دارای ناوگان فرسوده بالای ۳۵ سال هستند، می‌توانند با دریافت  وام ۹ درصد استفاده کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر میزان ناوگان فرسوده با سن بیش از ۳۵ سال در حدود  ۵۶ هزار است.
معاون وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت یازدهم تقریبا هر ماه جلسات کمیسیون ایمنی و راه‌ها  با حضور وزیر راه برگزار می‌شود، گفت: این جلسات باید به استان‌ها هم تعمیم داده شود و جزو برنامه‌های اصلی قرار گیرد.

وی با اشاره به افت قابل ملاحظه‌ای در میزان تلفات جاده‌ای در استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: غفلت باعث افزایش تلفات در منطقه  خواهد شد پس ما به حضور پلیس بسیار در راهداری‌ها نیاز داریم زیرا خیلی از نقص‌ها را می‌توان برطرف کرد.

کشاورزیان افزود: به لحاظ حمل و نقل، استان آذربایجان‌شرقی در وضعیت ویژه‌ای قرار دارد که با وجود 2 پایانه مهم در نخجوان و ارمنستان، از اهمیت بین‌المللی برخوردار است.

شبکه های اجتماعی :

نظرات

نظراتی که حاوی توهین است منتشر ‌نمی شوند.
لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
نام :
ایمیل :
نظر شما :
2+3 =
 


ثبت نام در خبرنامه

یادداشت ها